keskiviikko 30. tammikuuta 2008

Manta esittäytyy

Olen reilu nelikymppinen harrastelijaneuloja. Lankavarastoa oli viimeisen, syksyllä tehdyn mittauksen jälkeen noin 28 kg ja myöhemmin huomasin kokonaan unohtaneeni kilon kasvivärjättyä lankaa, joten todellinen varasto oli noin kilon suurempi. Tarkoitus olisi tehdä nyt tammikuun lopussa uusi inventaari todellisen tilanteen selvittämiseksi.

Olen aloittanut neulomisen vähän alle kymmenen ikäisenä ja kun yleensä kaikista projekteista jää vähän lankaa, on näitä jämälankoja kertynyt. Olen ollut aika huono keksimään heti käyttöä noille langan lopuille, nyt olen yrittänyt parantaa tapojani. Lisäksi viime vuosikymmenellä paikkakunnallani lopetti lankakauppa, itse en silloin ulkomaailmaa juuri seurannut kun olin pienen vauvan kotosalla. Siskoni kävi ystävällisesti hakemassa lankaa ulosheittohintaan, parilla kympillä (markkoja) sai muovikassillisen lankoja. Niitä kasseja oli monta ja siskoni toi ne minulle. On myös tullut silloin tällöin osteltua lankaa joku tietty neulemalli mielessä, myöhemmin olenkin tullut katumapäälle enkä olekaan kyseistä projektia toteuttanut.

Viime syksynä ryhdistäydyin ja olen alkanut järjestelmällisesti tuhoamaan noita langanloppuja ja katsella neulemalleja sillä silmällä, että löytäisin sopivia ohjeita varastosta löytyville langoilleni. Olen myös yrittänyt kehittää langanostoon jotain järkeä, että noista jämälangoistakin sitten pystyisi tekemään jotain järkevää. Olen kyllä uuttakin lankaa ostanut, mutta ainakin varasto on hiljalleen alkanut kiertää.

Minulla on tullut viime aikoina neulottua enimmäkseen sukkia, lapasia, pipoja ja huiveja. Nämäkin on olleet muille tai sitten myyjäisiin. Lankahamsterikuukauden tavoitteena minulla onkin neuloa itselleni jotain isompaa, nimittäin Tikrun Vihervaara-huppari vanhasta erästä Novitan Pop -lankaa. Kaikki tämän päälle on plussaa.

Olen blogistanian uusimpia tulokkaita, olen vasta perustanut oman blogini, löytyy osoitteesta http://www.mohariina.blogspot.com . Muiden blogeja olen käynyt lueskelemassa satunnaisesti jo jonkin aikaa ja omat suosikitkin alkavat olla selvillä.

Ei kommentteja: