perjantai 1. helmikuuta 2008

Heipä hei!

Olen Hapero. Olen al... Lankaholisti. Minut voi joku muistaa edellisten vuosien hamstereista tai loppuvuoden 10%:sta...

Neulominen on ollut intohimo ja terapiamuoto erityisesti alkusyksystä iskeneen työuupumuksen ja masennuksen jälkeen. Siis sitten, kun ylipäätään sain jotain tehtyä; alku oli pelkkää eteensä tuijottamista. ...vaikka sitä ennenkin olen puikkoja kyllä heilutellut. En aio tuohon asiaan sen enempää jatkossa viitata, sillä olen huomannut, että se on liian tabu monelle ihmiselle ja jotkut tuntuvt ahdistuvan jo aiheen mainitsemisestakin. En nyt halua tälläkään ketään loukata. Yleinen tabuksi määrääminen johtaa siihen, että asia koetaan pahemmaksi kuin se onkaan. Ja ymmärrän kyllä että siihen on vaikea suhtautua mitenkään, jos ei ole itse kokenut samaa. Oma näkemykseni on muuttunut todella paljon sitten alkusyksyn. Rohkaisuksi kuitenkin muille asian kanssa painiskeleville. Voin hyvin. Olen saanut elämästä kiinni ja opiskelen uutta ajatustapaa tai -mallia.

Blogia minulla ei ole. Avasin jo sellaisen, kirjoitin pari riviä ja seuraavana päivä poistin koko blogin. En usko, että jaksaisin päivittää ja olen niin hidas saamaan valmista, että blogini olisi kuiva. Työt haittaa vapaa-ajan harrastuksia!

Tavoitteita tälle hamsterikuukaudelle.
1) En osta lankaa. Sitä on jo liikaa. Tällä hetkellä yli 35 kiloa, kun 10%:n jälkeen päätin tuhlata rahojani Novitan tehtaanmyymälässä... Poistovärejä tarttui mukaan ja Mamboa... Kilon paketeissa. Ja Citymarketissa. Halpoja lankoja vaakatilkkuihin. Melkein jo ostin Huuto.netistäkin, mutta onneksi unohdin, että kauppa oli sulkeutumassa ja jäi huutamatta. :D
2) Aloitan pitsihuivilla, kun en viitsi talvilomalleni raahata lentokoneeseen paksuja ja painavia lankoja. Mutta jos sen mambon päästäisi sen jälkeen puikoille, niin saisi grammoja ihan hyvin...
3) Iloisella mielellä ja pakottamatta tämän täytyy mennä. Jos tuntuu, ettei suju, niin ei sitten.
4) Syömistä olisi syytä tarkkailla aika kriittisesti. Eli jos neulominen ei suju, niin ei tarvi syödä suklaata kuitenkaan sen sijaan!

Tsemppiä munkin puolesta kaikille ne(u)losille!

Ei kommentteja: