Hamsterit varastojaan pienentämässä helmikuussa 2011.
- tällä kertaa 11-alkuiset tunnisteet, esim. 11valmiit, 11esittely, 11omanimimerkki
- valmiita raportoidessa: 11valmiit
keskiviikko 6. helmikuuta 2008
Saiskos apuja?
Olen aika urpo näiden neuletiheysjuttujen ja langanvaihtamisjuttujen kanssa. Haluaisin tehdä Julietten, lankaa on enemmän kuin ohjeen 100-150 g (200 g) mutta metrimäärällisesti sitä on vähemmän (Mohair lux 50 g = 180 m, mun lanka 50 g = 125 m eli pitäisi olla 4,32 kerää, mulla on 4 kerää). Kannattaako lähteä tekemään?
Ensimmäiset grammat piposta
Kasin puikoilla neulominen tökkii ja niinpä innostuin neulomaan itselleni pipon Noron Kureyonista. Lankaa meni kokonaiset 48g.
Nyt yritän keskittyä hupparin neulomiseen, enää puuttuu muutama kerros ensimmäisestä hihasta. Sitten odottaa toinen hiha, missä onkin vaihtelun vuoksi palmikot toiseen suuntaan. Hihan jälkeen alkaakin sitten haastavampi osuus tarkempine ohjeineen, sitä on varmasti hauskempi neuloa.
tiistai 5. helmikuuta 2008
Valmista täältäkin
Täällä on neuloskeltu ja saatu valmiiksi muutamia pieniä töitä, mutta nettiaika on ollut vähän kortilla. Eli valmiina on kaksi Vaaka-tilkkua á n. 40 g - lanka oli ehkä vähän liian paksua tai puikot liian pienet, koska näistä tulee mieleen lähinnä pelti... Ja kahdet lasten sukat, arviolta 50 g / pari eli langankulutus yhteensä arviolta 180 g.
Aloittanut olen sukkia ja liiviä itselleni, ja jatkanut miehen puseron parissa myös.
Aloittanut olen sukkia ja liiviä itselleni, ja jatkanut miehen puseron parissa myös.
Hamsterikausi avattu..
Kohtalaisen vaatimattomasti, mutta auki on. 20 grammaa sain kulumaan Tennesseetä härpättimeen, josta tarkemmin blogissani. Nyt en jaksa tähän naputella, pahoittelen. Pakko päästä nukkumaan.
Pöh ja pah...
Mun hamsterilankani antavat vielä odottaa itseään. Toivottavasti tänä iltana saisin puikoille hamsterityötä. Pari pakollista synttärilahjaa osui tähän alkukuulle, dominusukat lähtivät tänään postiin ja fifi III valmistunee tänään.
Isäntä oli kauhuissaan, kun totesin tammikuun viimeisenä iltana, että huomenna sitten alkaa lankahamsterikuu. "EI! Ei ala!" mutta muutti kummasti mieltään, kun selitin asian :D
Isäntä oli kauhuissaan, kun totesin tammikuun viimeisenä iltana, että huomenna sitten alkaa lankahamsterikuu. "EI! Ei ala!" mutta muutti kummasti mieltään, kun selitin asian :D
Ekat grammat täältäkin!
Ekat hamsterigrammat valmistui tänään, eli yhteensä 153 g ennen nappien kiinnittämistä:-)

Enemmän tietoja neuleesta blogissani.

Enemmän tietoja neuleesta blogissani.
Turkoosia alpakkaa
...on puikoilla. Mitään ei ole vielä valmistunut, vaan hitaasti hyvä tulee: aaltopitsinen vauvapeitto on siis tekeillä tuosta alpakasta. Dropsin alpakka on niin riittoisaa lankaa, ettei sillä neulomalla muutenkaan juuri kisattaisi voittosijoista, mutta mukavan pehmeää se ainakin on :)
Olen kuitenkin yhä hengissä ja kisassa mukana ja neulonut aktiivisemmin kuin hetkeen :)
Olen kuitenkin yhä hengissä ja kisassa mukana ja neulonut aktiivisemmin kuin hetkeen :)
Täälläkin jotain valmista
Sain viimeisteltyä muuten jo eilen valmistuneen hameen, kuvia ja tarkempia tietoja blogissani. Hame on neulottu Marine-langasta ja se painaa 314 grammaa.
Nyt menen jatkamaan seuraavaa työtä, eli neuletakkia, jota eilen aloittelin.
Mukavaa Laskiaistiistaita ja samalla Runeberginpäivää kaikille hamsterisiskoille! (Lankahamsterithan on kaikki tyttöjä, eikös vaan?)
Nyt menen jatkamaan seuraavaa työtä, eli neuletakkia, jota eilen aloittelin.
Mukavaa Laskiaistiistaita ja samalla Runeberginpäivää kaikille hamsterisiskoille! (Lankahamsterithan on kaikki tyttöjä, eikös vaan?)
Jotain vanhaa, jotain sinistä...
Hei, ilmoittelen minäkin aloitetuista projekteista. Töitä on meneillään kaksi. Viime kesänä Tukholmasta ostetusta babyalpakasta on tulossa kolmiohuivi, lähes 100 grammaa on kulutettu.
Toinen työ on tuo Novitan viimeisimmässä numerossa ollut bolero, joka oli toteutettu useasta eri langasta (ohjeet 3-5). Teen sitä kiiltävänsinisestä puuvillasekoitelangasta, joka on maannut sänkyni alla olevassa säilytyslaatikossa vähintään kolme vuotta. Tuotankin lankaa on kulunut läes 100 grammaa. Huomenna Villa-klubissa tämä työ etenee ainakin kahden tunnin verran.
Toinen työ on tuo Novitan viimeisimmässä numerossa ollut bolero, joka oli toteutettu useasta eri langasta (ohjeet 3-5). Teen sitä kiiltävänsinisestä puuvillasekoitelangasta, joka on maannut sänkyni alla olevassa säilytyslaatikossa vähintään kolme vuotta. Tuotankin lankaa on kulunut läes 100 grammaa. Huomenna Villa-klubissa tämä työ etenee ainakin kahden tunnin verran.
maanantai 4. helmikuuta 2008
Vaiheessa
Kun muutkin ovat jo ehtineet esitellä vaiheitaan, niin miksen minäkin. :) Täällä on viime päivinä neulottu runsaasti raitoja -- ja kärsimättömälle tyypille sopivasti kahta eri työtä vuoron perään. Aina kun kyllästyn toiseen näistä, otan toisen esiin. Isommasta raitakasasta on tulossa neuletakki itselleni ja pienemmästä raglanhihainen villapaita, joka tuskin minulle mahtuu.

Jotain valmistakin tulee toivottavasti pian blogattavaksi asti, vaikka tehokasta neuleaikaa onkin kulutettava aika paljon myös opiskeluun ja liikkumiseen. :)
Jotain valmistakin tulee toivottavasti pian blogattavaksi asti, vaikka tehokasta neuleaikaa onkin kulutettava aika paljon myös opiskeluun ja liikkumiseen. :)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)